Laat het los.... laat het gaan...

4 september 2017 - Rhenen, Nederland

Eindelijk, vandaag is onze reis begonnen. Wat hebben we hier lang naar uit gekeken. De afgelopen week was erg druk. Op het werk wilde ik alles zo goed mogelijk achterlaten en ik moest mijn waarneemster inwerken. Flora kwam terug uit Vietnam en is donderdag door Adri verhuisd naar Almelo waar ze haar tweede jaar coschappen gaat doen. Afgelopen zaterdag hadden we de fantastische bruiloft van Marlies en Hans. De hele avond swingen op pumps is niet bepaald een goede voorbereiding op een lange fietstocht. Gisteren alle spullen gepakt en de laatste zaken geregeld.
Vanochtend zijn we dan even na 9.00 uur vertrokken, uitgezwaaid door onze buren Ageeth en Anton, door Magda en natuurlijk door mijn zus Ingrid die ons de eerste dagen support en de auto rijdt. Het eerste uur is onwennig. Gedachtes vliegen alle kanten op. Ben ik niets vergeten? Had ik dat mailtje nog moeten sturen? Maar dan hoor ik mijn kleindochter Isa weer zingen... ' laat het los, laat het gaan....'. Inderdaad, loslaten. Genieten van mooie uitzichten.
Via Lemmer zijn we over de Ketelbrug naar Swifterbant gefietst. Daar troffen we zwager Ben. Na een kopje koffie bij de plaatselijke golfclub zijn we met zijn drieën naar Ermelo gefietst. Daar had Betty een overheerlijke lunch klaar. Dat was heerlijk na 105 km gefietst te hebben. Voldaan weer op de fiets voor de laatste etappe. Na 150 km zijn we gefinishd bij mijn broer en schoonzus in Rhenen. Wat smaakt een biertje lekker na zo'n tocht. Heerlijk gegeten.
Zo leuk om door Nederland te fietsen en door diverse mensen het land uit geleid te worden. Morgen fietsen we naar neef Bob in Eindhoven.  Maar nu eerst lekker slapen.

Etappe 1. Nijeholtpade - Rhenen: 150 km

1. Ingrid:
    5 september 2017
    Wat een luxe om als chauffeur gewoon aan de heerlijke dit te mogen aanschuiven