Applaus

13 oktober 2017 - Cazorla, Spanje

Geslapen als een blok en daar knapt een mens weer helemaal van op. Genoten van een kopje koffie voor de tent met uitzicht op een ontwakend Cazorla. Ontbeten en vervolgens weer klaar gemaakt voor vertrek. Het is immers nog geen rustdag. Vandaag dus 'methode Cuenca'. We zijn vanuit Cazorla teruggefietst naar Cotosrios waar ik gisteren geëindigd ben. Daar omgedraaid en weer teruggefietst. We hadden ons niet helemaal gerealiseerd dat we dus twee maal dezelfde col over moesten die behoorlijk zwaar is. 12 km klimmen met een fors stijgingspercentage. De Puerto de las Palomas. Op de top zie je in het dal het plaatsje Arroyo Frio liggen. Daar zijn we dus ook twee keer doorheen gefietst.

De eerste keer kwamen we boven aan onder luid applaus van een Spaans echtpaar en hun zoontje. Erg grappig. Hij bleek een wielrenner te zijn. Uit een gesprek met hen bleek dat ze mij gisteren ook al hadden zien fietsen. Ze wonen in Málaga en hij had diverse tips voor mooie fietsroutes. Hij had het liefst met ons mee gefietst en hij gaf wel aan dat hij jaloers was op Adri met zijn fietsende vrouw. Maar zijn vrouw rijdt vaak de auto wanneer hij fietst dus ik heb hem daar maar fijntjes op gewezen. Adri moet immmers zelf de auto rijden! Elk nadeel ....... Hij wilde erg graag met ons op de foto dus dat hebben we gedaan.

Nadat we waren afgedaald en weer waren omgekeerd zijn we gaan lunchen. Een mooi buitenterras onder de de druivenranken met uitzicht op de bergen. De temperaturen vandaag zijn hoog. Het eten was weer erg lekker maar een volgende keer lunchen we wat lichter met zo'n klim in het vooruitzicht. Toch boven gekomen en wat geeft dat toch een prettig gevoel. Zo'n schitterend uitzicht. Wat een mooie omgeving hier.

Boodschappen gedaan bij de Mercadona (bekende supermarktketen waar we ook altijd boodschappen doen in Alora). Adri moet altijd bij de uitgebreide visafdeling kijken. Zoiets kennen we niet in Nederland bij een gewone supermarkt. Zo'n uitgebreide sortering! Vanavond maar een lekkere salade eten. Ik weet niet of we Cazorla nog in gaan maar ik vermoed van niet. De beentjes hebben wel erg veel gewerkt vandaag. Morgen overdag maar eens gaan kijken en morgenavond samen met Jeroen!

Etappe 36. Canãda Morales - Cazorla: 68 km.

Totaal: 3150 km.

1. Ingrid Windmeijer:
    13 oktober 2017
    Wat zijn jullie toch stipt om alle kilometers te willen maken en dus zelfs vandaag twee keer dezelfde reus beklommen! Haha. Helemaal niet overdreven hoor. Maar ja jullie willen alleen nog maar fietsen. Geheel verslaafd! Heerlijk hoor. Lekker rustdagje Morgen en dank op naar de finish!
  2. Frans:
    13 oktober 2017
    Wie wil niet met Adrie Contador op de foto samen met zijn vrouw😜
  3. Jeroen:
    14 oktober 2017
    Ja, best wel leuk spannend om met jullie te mogen reizen. Van dichtbij meemaken wat we eerst hebben meebeleefd via de blog. Tot snel.
  4. Flora:
    14 oktober 2017
    Wat een leuk verhaal! Leuke ontmoeting! En wat een foto's..... Prachtig!
  5. Roelie-Wieke:
    14 oktober 2017
    Volgens mij vermaken jullie je wel! ;) Heel veel plezier en succes met de laatste kilometers!!