Sleuteldag

14 oktober 2017 - Cazorla, Spanje

Het worden deze weken weer gewoontes... de activiteiten op een rustdag. Fietswas is binnen de kortste keren weer droog met dit warme weer.  Een boek lezen, eten en midden op de dag een dutje doen. Wat wordt een mens lui op zo'n dag.

Natuurlijk kijkt Adri op een rustdag ook de fietsen weer goed na. Hij vindt het leuk om lekker aan zijn 'Scott'  te sleutelen. Er moesten nodig nieuwe remblokken voor op. Maar zal je net zien, kamperen we naast een Spaanse fietsenmaker! Hij heeft een fietsenwinkel in de buurt van Sevilla. Hij kwam even kijken en zeer deskundig 'mee-sleutelen'. De remblokjes waren binnen de kortste keren vervangen en dat vond Adri ook wel weer jammer. Aan de andere kant was dit ook weer leuk. Een vriend van 'de fietsenmaker' kwam zeggen dat hij helemaal niet goed kon sleutelen en daar moest natuurlijk weer erg om gelachen worden. En toen Adri nog een compliment kreeg over zijn goede fiets was alles weer helemaal in orde.

Jeroen is ondertussen door Nel naar de bus in Granada gebracht. Om 18.50 uur waren we bij het busstation in Cazorla om Jeroen op te halen, raasde er ineens een bus voorbij met Jeroen vrolijk naar ons zwaaiend voorin. Stonden we verkeerd? Stapt hij ergens anders uit? Gelukkig bleek de bus om een rotonde verderop te rijden om vervolgens bij het busstation te parkeren. Erg leuk om elkaar hier te ontmoeten! Eerst maar een biertje gedronken om dit weerzien te vieren en daarna op een terrasje tapas gegeten. Het was wel erg druk in Cazorla omdat er een theaterfestival aan de gang was. Iets te druk naar onze zin. We hebben Jeroen naar zijn hotel gebracht met de afspraak dat Adri hem morgen om 10.00 uur oppikt. Dan hebben wij alle spullen ingepakt en helpt Jeroen met de spullen weer naar beneden te sjouwen. Daarna vertrekken wij op de fiets en Jeroen met de auto richting onze volgende bestemming.

Morgen beginnen we aan de laatste fase van deze tocht. Nog 4 dagen fietsen en dan zijn we op de plek van bestemming! We hebben de film al vaak in ons hoofd afgespeeld. Hoe zal het zijn wanneer we op de fiets door het ons al heel bekende Alora fietsen en we vandaaruit de laatste 6,5 kilometer naar het huis van Nel en Jeroen afleggen? Dat we dan hun huis in de verte tegen de berghelling zien liggen? Dat zij dan twee kleine stipjes op de weg vanuit hun veranda zien naderen..... een geweldig vooruitzicht maar we vinden het ook fijn dat we er nog 4 dagen over mogen doen. Daarna zal het afkicken worden na 6,5 week fietsen maar dan is een weekje op deze fantastische plek bij Nel en Jeroen wel het beste afkickcentrum wat je je kunt wensen.

1. Ingrid Windmeijer:
    14 oktober 2017
    Hè wat leuk om Jeroen ineens te zien opduiken op de foto's. Heerlijk dat jullie nu verder samen de tocht kunnen uitrijden. Lekker uitgerust voor de finale! Veel plezier die laatste dagen!
  2. Nel Pierik:
    14 oktober 2017
    Ja, de laatste fase. Jeroen zei in de auto richting Granada. "Zo'n gek idee dat ik straks Petra en Adri ga knuffelen". En als ik dan een paar uur later jullie drieen samen op de foto zien, Ja, dan wordt het echt! Heel dicht bij dus..,,
    Genieten van de laatste dagen. Wij wachten op jullie!!
  3. Flora:
    15 oktober 2017