De intocht!

18 oktober 2017 - Álora, Spanje

Lieve mensen, we zijn gearriveerd en hoe! Vanochtend werden we om 5.00 uur wakker door een gigantisch onweer. Daarna heeft het uren geregend. Zaten we in een cafeetje te wachten en de buienradar te volgen. Wanneer kunnen we het beste vertrekken? Eerst nog een heerlijke bocadillo jamon genuttigd en toen om 13.00 uur vertrokken. Onderweg nog fikse regenbuien gehad. Het was opletten geblazen. Zelfs in Antequera was het een groot avontuur. Het was zo steil en glad dat we over een bepaalde weg niet meer fietsend boven konden komen omdat onze achterwielen onder onze enorme krachten doorslipten.  Maar op mijn schoenen was het zo glad dat het lopend met fiets ook niet ging. Uiteindelijk had Adri beter grip zodat hij mijn fiets omhoog kon brengen en ik schuifelend langs muren en ramen boven kon komen. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.

Na nog steile beklimmingen en voorzichtige afdalingen kwamen we in de buurt van Alora. Zo bijzonder! Natuurlijk hadden we ander weer in gedachten maar het loopt zoals het loopt. In Alora stond Jeroen ons op te wachten om te filmen. Daarna begon de laatste klim van 6,5 km naar hun huis. De feestklim.

Geheel onverwacht verscheen er een motorrijder met een Spaanse vlag achterop langs ons die in het Nederlands vertelde dat we hem konden volgen. Een andere man, met oranje scooter en Nederlandse vlag bleef achter ons. Zo werden we onder escorte de laatste kilometers naar het huis van Nel en Jeroen begeleid. En wat bleek? Daar waren veel Nederlandse vrienden van hen. Onder luid applaus kwamen we door de finish en mochten we een ereronde rijden op de Plaza Mayor de la Casa Arroyo de la Montaña. De flessen cava knalden! Wat een ontvangst!

De foto's spreken voor zich.! Binnenkort nog een uitgebreider verhaal maar nu gaan we een hapje eten bij onze favoriet Bar Marin en genieten van het feit dat we goed zijn aangekomen!

Etappe 40. Benameji - Alora: 79 km.
Totaal: 3484  km!!!!!!!

2. Mathilde:
    Gefeliciteerd, 🥂🥂viva Petra e Adri ! 🚴🏻🚴‍♀️
  3. Groetjes Ageeth:
    Gefeliciteerd toppers.
    Lijkt me heerlijk om zo onthaald te worden.
    Geniet nog even van jullie vakantie.
    We zien jullie snel weer op de Binnenweg want daar was het toch wel een beetje kaal zo zonder jullie.
  4. Magda:
    18 oktober 2017
    Fantastisch dat het gelukt is! Gefeliciteerd en nu lekker uitrusten.
  5. Ellen:
    18 oktober 2017
    Gefeliciteerd. Wat een reis en wat een barbaars einde met die regen. Geniet heerlijk na.... Fantastisch....

Groet Ellen
  6. Ingrid Windmeijer:
    18 oktober 2017
    Wouw wat een lastige laatste dag!!! En Wat een grandioos onthaal. Geweldig. Geniet van het uitrusten in deze warme schoot van Nel en Jeroen. Hèhè het is volbracht. Geweldig!!!!
  7. Betty:
    Gefeliciteerd ! Geweldig!
  8. Marlies:
    19 oktober 2017
    Wauw!! Wat zullen jullie een geweldig gevoel hebben!
  9. Theo van der Heijden:
    19 oktober 2017
    Indrukwekkend zoals jullie dit hebben geklaard. Geniet nu maar eventjes van de rust en alvast een goede thuisreis gewenst.
  10. Marijke:
    19 oktober 2017
    Fantastische prestatie! Van harte gefeliciteerd! Geniet van het uitrusten... of misschien toch nog een klein tochtje nu je er toch bent?
  11. Groetjes Ageeth:
    19 oktober 2017
    Top gedaan. Gefeliciteerd van pake, beppe en Sofie.
  12. Ben Poortland:
    19 oktober 2017
    Jullie zijn er, wat een prestatie!! Toppers! Lekker bijkomen nu.
  13. Ingrid:
    20 oktober 2017
    En nu dus geen nieuwe blog meer....dat is wel even afkicken. Maar ook fijn dat jullie nu gewoon lekker niks meer hoeven. Nu echt vakantie houden. Van ❤e gegund.
  14. Lia:
    20 oktober 2017
    Top gedaan hoor! Wat een laatste bizarre tocht, maar een geweldige ontvangst! Kun je alleen maar dromen!!👍🍾🍾🍾🍾🍾💐😘
  15. Greetje:
    22 oktober 2017
    Geweldig! En nu nog even uitfietsen... Een mooi voorbeeld hoe je oud kunt worden