Betuwe-obstakels!

5 september 2017 - Eindhoven, Nederland

Het lijkt zo simpel, fietsen van Rhenen naar Eindhoven! Na een overheerlijk ontbijt werden we uitgezwaaid door mijn schoonzus Marijke. Net buiten Rhenen moesten we eerst de Nederrijn over en de Betuwelijn passeren. Dat ging echt niet vanzelf. Een stuk verkeerd gefietst parallel aan die imposante Betuwelijn maar uiteindelijk konden we toch oversteken. Vervolgens een stuk naar het zuid-westen gefietst naar de brug over de Waal. Daarna richting Maas waar we met een pontje konden oversteken. Geen rechte lijn naar het zuiden, dat zou veel korter zijn.
Na 95,5 km wind tegen (je kunt beter een rondrit maken, dan heb je altijd een keer wind mee) kwamen we aan bij mijn neef Bob. Wat een leuke ontmoeting. Hij dacht dat we wel de nodige calorieën zouden hebben verbruikt en dat die nodig aangevuld moesten worden met overheerlijke zoetigheden. Taart, cake en marsepein.... heerlijk. 's Avonds heeft hij ons getracteerd op een etentje in Eindhoven. Heel gezellig buiten met z'n zessen gegeten. Zijn broer John met zijn man André waren ook van de partij.

Etappe 2, Rhenen - Eindhoven: 95,5 km.
Totaal: 245 km