Tussen de Belgen

6 september 2017 - Tienen, België

Vanochtend wakker geworden in een oude boerderij in Waalre waar we als gasten van Bob naar toe waren gebracht. Gewekt door de loeiende koeien van boer Harm. Bob kwam mee ontbijten en heeft ons, samen met Ingrid, uitgezwaaid. We genieten nog na van de leuke avond gisteren. Wat hebben we gelachen. Wat een humor hebben die mannen... en wat leuk om te merken dat we gezamenlijke geschiedenissen/herinneringen hebben.

Vrij snel zijn we de grens met België gepasseerd. Het was nou niet het mooiste gedeelte van België waar we vandaag doorheen zijn gefietst. De Kempen. Vroeger was hier veel mijnbouw maar die is helemaal verdwenen. Toch zie je dat nog wel in het landschap terug. Steenbergen en restanten van lifttorens zijn nog aanwezig. We hebben heel wat kilometers over een oude spoorbaan gefietst. Heel mooi zo'n breed geasfalteerd fietspad maar natuurlijk weinig spectaculair. Recht toe, recht aan en hekjes en paaltjes wanneer er weer een weg werd gekruist.

Maar we zijn weer goed aangekomen. Heerlijk was het dat Ingrid hier de auto geparkeerd had voor het B&B en de tassen al op onze kamers had gezet. Ook had ze voor ons een heerlijke fles wijn en een mooie kaart met een lieve tekst achtergelaten. Ze heeft vervolgens de autosleutel op onze kamer gelegd en is met de trein terug naar Nederland gegaan. Dank Ing voor al je goede zorgen!

Vermeldenswaardig is nog de klussende Belg die wij zagen. Hij hield zijn decoupeerzaag onder de te zagen plank. En Tienen heeft veruit het lelijkste fabrieksgebouw van België.

Etappe 3. Eindhoven - Tienen: 113 km

Totaal: 358 km

1. Ingrid Windmeijer:
    6 september 2017
    Ha zo graag gedaan. Ik moet erg afkicken merk ik. Was zo gezellig! Heel veel liefs weer vanuit Zoeterwoude. En heel veel succes morgen op de eerste etappe apart! Xxx
  2. Jeroen:
    6 september 2017
    Dank jullie wel voor de mooie verhalen. We kijken steeds uit maar jullie blog. Het lijkt of we mee fietsen, maar eigenlijk zitten we achterop. Vanaf nu gaan jullie met z'n tweeën verder de wijde wereld in op weg naar Alora (of eigenlijk naar ons) Wij kijken uit naar het verdere verloop van jullie avontuur en hangen aan jullie..... lippen, fiets. Liefs en tot gauw.