Ardennenleed

8 september 2017 - Florenville, België

De weersverwachtingen waren slecht vandaag en dat hebben we geweten. Eerst naar de fietsenwinkel om een achterlicht voor de racefiets te kopen. In de donkere bossen van de Ardennen met regen moeten we goed zichtbaar zijn. Het was nog droog toen ik aan de etappe begon maar na een half uur begon het gestaag te regenen. De combinatie met windkracht 4/5 voornamelijk tegen en een temperatuur van 14 graden maakte het zeer onprettig. Geen kip op straat te bekennen. Door de grijze huizen en de donkere bossen maken de Ardennen een zeer sombere indruk. 2 keer even een café binnen gegaan voor een kop koffie om op te warmen. Wat was ik blij dat ik Adri tegen kwam.
Op zo'n dag denk ik wel 'waar ben ik nu eigenlijk mee bezig. Is dit leuk?' Bijna 100 km fietsen met soppende voeten in je wielerschoenen, natte fietsbroek, een bril onder de regendruppels en een verkrampte nek. Het scheelt wel dat er zoveel trouwe supporters met ons mee reizen op onze virtuele bagagedrager. Daar voel ik me door gesteund. En er breken straks echt betere tijden aan in Frankrijk en Spanje.
Toch levert zo'n dag ook weer leuke ervaringen op. Na een warm bad en droge kleren werden we in de Jaguar van de baas naar het restaurant, behorende bij het hotel waar we overnachten, gebracht. Heerlijk gegeten en weer thuis gebracht. Dat is toch weer genieten. Maar of we morgen weer een hele dag in de regen gaan fietsen? Dat bekijken we morgenochtend.

Etappe 5. Houyet - Orval: 99 km.
Totaal: 562 km.

1. Ben:
    8 september 2017
    dag lieverds. ik heb geen goed nieuws wat het weer betreft. het lijkt zeer wisselvallig te blijven op jullie route voorlopig. ik ben bezig nu om alle plaatsen die ik van adri heb gekregen op een kaart te zetten. dan kan ik beter "meefietsen"! jullie komen door mooie gebieden! probeer vol te houden en anders gewoon een beetje "smokkelen" als het te gek wordt qua regen. jullie moeten ook niet ziek worden toch?
  2. Margriet:
    8 september 2017
    100km in deze weersomstandigheden fietsen. Chapeau!!
    Maar dan 's avonds zo in de watten gelegd te worden lijkt me heerlijk.
    Hopen op beter weer morgen
  3. Nel Pierik:
    8 september 2017
    Dit was dus niet echt leuk!! Behalve het einde dan. Wat zijn jullie toch kanjers! !
  4. Ingrid Windmeijer:
    8 september 2017
    Hè lieverds. ..zwaar weer is niet fijn. Wellicht even een dagje autorijden richting beter weer???? Van mij mag het hoor. Je hoeft niks te bewijzen want ik vind jullie sowieso al kamers! !! Wijsheid gewenst knuffels
  5. Ingrid Windmeijer:
    8 september 2017
    Kanjers bedoel ik natuurlijk...
  6. Flora:
    Verzopen katjes!
  7. Iris:
    9 september 2017
    Ach, jullie zijn er bijna!!
  8. John:
    9 september 2017
    Ik stuur je bij deze de zonnestralen ... en idd probeer na de dagelijkse rit je lekker te laten verwennen🌞🌞🌞🌞🌞😘
  9. Bert Windmeijer:
    9 september 2017
    Geweldig dat,ondanks " weer en wind" in 5 dagen bijna 600 km. Is afgelegd ! Ik geniet van alle berichten en foto's. Goede reis met de wens dat je veel zon ziet en dat ook de 2e week een fijne week wordt!. Hartelijke groeten, Pa
  10. Angelique:
    9 september 2017
    Na regen komt zonneschijn. .....succes samen!