Eindelijk wijn in zicht

13 september 2017 - Préporché, Frankrijk

Na een heerlijk ontbijt werden we uitgezwaaid door de eigenaren van het B&B. Zij vertrokken vandaag naar Sicilië, naar de warmte. Vanochtend leek het wel herfst. Somber en windkracht 5. Stormachtig. En natuurlijk nog steeds uit de verkeerde richting. Daarom besloten we de tocht vandaag met 17 km in te korten. De komende tijd halen we dat wel weer in. Eerst heb ik 60 km door redelijk saai gebied gefietst. Gelukkig kwam ik een plaatselijk café tegen voor een kopje koffie. Het blijft vreemd om daar rond 11.00 uur binnen te vallen en daar een groepje mannen aan de toog aan te treffen die al alcohol aan het drinken zijn. En dat was echt niet de eerste keer deze week dat ik dat zag.

Op de richtingaanwijzers kwam ik de plaatsnaam tegen van Nuits-St-Georges. Vroeger hebben we daar een paar keer gekampeerd met de meiden op doorreis naar het Zuiden of terug naar huis. Op een gegeven moment zie je dan de heuvels met de wijngaarden liggen in de verte. Leuk om daar dan te fietsen en al die kleine plaatsjes met beroemde wijnhuizen te doorkruisen.

Bij de auto aangekomen hebben we de fietsen op de drager gezet en die gebruiken we pas overmorgen weer. Heerlijk, een rustdag! Daar zijn we aan toe. Eerst nog even naar een Opelgarage in Autun gereden voor de aanschaf van een reservewiel wat helaas niet gelukt is. Toen door naar Henk en Irene. Een heerlijke avond gehad. Lekker gegeten, gedronken en bij zitten kletsen. Zo gezellig. De avond is omgevlogen. Nu dus maar een kort blog. Moeten nu echt gaan slapen.

Etappe 10. Lamarche sur Saône - Chagny: 82

Totaal: 1035 km

1. Ingrid Windmeijer:
    14 september 2017
    Ahhhh heerlijk even een dagje bijkomen na alle zware tegenwind etappes. Genietse!
  2. Nico:
    14 september 2017
    Chapeau,wat een kanjers zijn jullie.Geniet van de rustdag,en het mooie weer komte er nu aan.groet ,ook aan montgaudon
  3. Hanneke:
    14 september 2017
    Al dertig procent van de reis afgelegd onder de moeilijke omstandigheden. Vandaag opladen en bijtanken , vooral weer gezelligheid, naar waarschijnlijk het mooiste deel van de reis. En met hogere temperaturen .
    We gunnen het jullie,
    Good luck.