Rust roest?

14 september 2017 - Préporché, Frankrijk

Bij ons niet! Deze dag hadden we echt nodig. Lekker pas om half 10 ontbijten en de hele ochtend lekker aan de keukentafel kopjes koffie drinken, kletsen en we hebben ons verdiept in de komende etappes. Met de weersverwachting en de hoogteverschillen in het af te leggen parcours hebben we besloten om een andere variant in de route van Benjamins te kiezen. Oorspronkelijk zouden we de route vanaf Cluny via Roanne en Le Puy naar Les Vans nemen. Een mooie etappe in de bergen met veel zware beklimmingen. De andere route loopt vanaf Cluny, dwars door Lyon en via Lamastre en Aubenas naar Les Vans. Door de Beaujolais. Overwegend glooiend met een paar pittige klimmetjes. Doorslaggevend: de temperatuur scheelt wel 10 graden! In de bergen veel slechter en kouder weer. Adri heeft de nodige tijd besteed aan het laden van deze nieuwe route in de fietscomputer en dat is gelukt.

Ook vandaag een paar pittige buien maar op een rustdag is dat niet erg. Lekker boekje gelezen en de was gedaan. Alle fietskleren zijn weer schoon dus we kunnen er de komende dagen weer tegen! We worden ontzettend verwend door Irene en Henk. Ze wonen hier fantastisch in de rust in een prachtig landschap. Ze hebben ook een B&B. Dus wie interesse heeft, kijk dan op AirB&B, B&B Préporché.

1. Ingrid Windmeijer:
    14 september 2017
    Oh wat een leuke plek!!! Heerlijk zo'n dagje in de watten gelegde worden. ( iets wat jullie ook zelf zo goed kunnen trouwens). Fijn dat jullie de route hebben kunnen omleggen! Geniet nog even en morgen 2 weer met frisse moed verder!
  2. Nel Pierik:
    14 september 2017
    Een geweldige plek. Misschien een mooie stop wanneer we volgende jaar zomer van hier naar Nederland reizen. Niet met de fiets hoor!!!
  3. Irene Bieszke & Henk Kersten:
    15 september 2017
    Lieve vrienden, heel fijn om jullie weer eens wat uitgebreider te spreken. Nu alle regen al in Préporché is gevallen, en de band is opgepompt, kan het hierna alleen nog maar (figuurlijk) bergopwaarts gaan. Met het mooie Casa Arroyo in 't verschiet (dat adres gaat op ons lijstje, Nel en Jeroen) richting de zon! We wensen jullie goede benen, fraaie routes en gezellige pleisterplaatsen. Bon courage! Henk & Irene (en Kaat)