Tunnelvisie

15 september 2017 - Fuissé, Frankrijk

Na een warm, hartelijk en heerlijk verblijf in Préporché, zijn we vanochtend uitgezwaaid door Henk, Irene en hondje Kaat. Wat fijn om de tijd gehad te hebben om daar echt met hen te zijn. Henk en Adri kennen elkaar al 42 jaar......

We zijn weer naar de route toe gereden. Onderweg bij de boulanger van Nolay de lunch ingeslagen voor onderweg. In Chagny ben ik weer op de fiets gestapt, Adri is doorgegaan naar Fuissé. Het was vandaag een prima parcours om te fietsen en de benen voelden goed na een rustdag. Glooiende, mooie fietspaden, korte klimmetjes. Het grootste deel van de route liep ook vandaag over oude spoorlijnen, inclusief een mooi verlichte 1,4 km lange tunnel, met aanliggende verlaten stations. Het is duidelijk een veel welvarender gedeelte van Frankrijk dan waar we eerder deze week doorheen zijn gefietst. Mooiere huizen, beter verzorgde fietspaden. Veel wijnvelden en wijnhuizen. Je kunt de wijn bijna ruiken. Op een brug gewacht tot de TGV voorbij raasde. Altijd leuk om even te zien.  De zon kwam regelmatig tevoorschijn al bleef de wind aan de frisse kant. Na 88 km kwamen we aan in Fuissé. Fietsen op de auto gezet en naar het hotel in Mâcon gereden. We konden pal voor het hotel parkeren en de fietsen mogen in de hotel lobby overnachten. Op advies van de hoteleigenaar zijn we in brasserie l'Academie gaan eten. Voor 16 euro pp een menu bestaande uit een saladebufet, vis en kaas of dessertbuffet toe. Het smaakte heerlijk.

Etappe 11. Chagny-Fuissé: 88 km

Totaal: 1123 km

1. Jeroen:
    15 september 2017
    Tunnelvisie; hebben jullie dat bord niet gezien aan het begin van de tunnel?
  2. Ingrid Windmeijer:
    15 september 2017
    Wat fijn dat het allemaal weer lekker ging vandaag. Ga zo door😊
  3. Ben:
    16 september 2017
    wat een ervaringen weer. wat het weer betreft jullie gaan echt het mooie weer tegemoet! Nu ligt de grens nog bij Lyon, bij Valence al veel warmer.Dus lekker door fietsen!Wij hebben hier zeker niet dit vooruitzicht, de herfst lijkt al begonnen.