Eindelijk Zon!

20 september 2017 - Saint-Hippolyte-du-Fort, Frankrijk

Wakker worden. Uit het raam kijken. Strak blauwe lucht en in de verte de Mont Ventoux! Wat wil een wielrenner nog meer? De Mont Ventoux hebben we ooit beklommen dus dat hoeft niet meer. Maar het blijft een magische berg.

Nog wel binnen ontbeten omdat de wind nog koud is maar daarna in korte broek en alleen een wielershirt aan op de fiets. Voor het eerst de zonnebrand gebruikt. Wat ziet alles er mooi uit met stralend weer. Adri is de auto in Saint-Hippolyte-du- Fort neer gaan zetten. Op de weg ernaar toe kwam hij door Anduze. Daar hebben we een aantal jaren met de meiden op een camping gestaan. Samen met Hein, Mieke en de kinderen. Toen namen we al de racefietsen mee dus we hebben in dat gebied al veel gefietst. Vanuit de Ardèche dus de Cevennen ingefietst. Je ziet aan de natuur dat we zuidelijker komen. De cipressen duiken in het landschap op. Maar het is ook toeristischer. Zo dronk ik een cafè au lait voor 4 euro 80. Belachelijk.

Het fietsen ging lekker, met de noordenwind in de rug. Uiteindelijk toch 105 km gefietst. We waren pas om 17.45 uur op de plaats van bestemming maar we zijn toch naar de camping gereden en hebben de tent opgezet. Eindelijk kan het qua weer dus dan willen we het ook doen. OK, zelf koken zat er niet meer in, daar was het al te laat voor, maar vannacht kunnen we dan eindelijk in ons tentje slapen.

Morgen een rustdag. Boekje lezen, wasje doen, benen omhoog. 's Avonds uit eten met Frans en Ginny die nu nog in Girona zijn.

Dagetappe 16. Berrias - Saint Hippolyte du Fort: 105 km.

Totaal: 1591 km

1. Ingrid Windmeijer:
    20 september 2017
    Hè hè eindelijk heerlijk vakantieweer. Ook goede herinneringen aan Anduze! Geniet van het slapen in de tent.
  2. Ellen:
    20 september 2017
    Wat zijn jullie ook stoer zeg. Fijn dat het barre weer zal afnemen hoop ik. Heerlijk die dagelijkse verslaggeving. Goed vervolg van deze prachtige reis. Jullie gaan de goeie kant op. Groet Ellen
  3. Bert Windmeijer:
    21 september 2017
    Hallo Adri en Petra !
    Wat fijn dat het weer nu beter is geworden. Nog even en de helft ziterop ! Geweldig hoor, en wat zal dit jullie een voldoening geven want dit kun je alleen maar doen als je met veel plezier goed kunt samenwerken! . Geniet ervan, ik geniet van jullie dagelijkse belevenissen en wens jullie nog fijne "fietsdagen" . Lieve groetjes, Pa
  4. Marlies:
    21 september 2017