Escorte

22 september 2017 - Vias, Frankrijk

Vanochtend eerst koffie met ontbijt op de camping. Voor het eerst met de eigengemaakte aardbeienjam die mijn vader ons had meegegeven. Met speciaal 'vakantie-etiket'. Om half 11 hadden we met Frans en Ginny afgesproken op de parkeerplaats van het restaurant waar we gisteren gegeten hadden. Daar de sleutel overgedragen aan Frans en met twee auto's gingen zij op weg. Onderweg hebben ze de nodige foto's en video opnames gemaakt. En we kregen de nodige support. Chips, dropjes maar vooral... ze stonden op cruciale punten om ons de weg te wijzen. Heel handig, juist op de momenten dat onze fietscomputer het af liet weten vandaag. Na 30 km gezamenlijk koffie gedronken. Het was duidelijk dat Frans dit vaker had gedaan/meegemaakt bij de 'Huit Double' fietsweken. Hij was helemaal in zijn element. Voor Ginny was dit nieuw, er ging een wereld voor haar open.

Het was weer een prachtige rit vandaag. Slingerend door het dal van de Hérault. Het leek een redelijk vlakke etappe te worden maar niets is minder waar. Er zaten de nodige klimmetjes in maar vanzelfsprekend ook afdalingen. Het ging lekker al waren we toch ook blij dat we er na 110 km waren. Gelukkig konden we direct op het terras bij het hotel een biertje drinken en daarna nog een. Dat is toch de ultieme beloning na 110 km fietsen. We weten dat we nu vlak bij de Middellandse Zee zitten (Vias-plage) maar we hebben geen puf om daar nu te gaan kijken. Om half 8 zijn we gaan eten in een restaurant in de oude binnenstad van Vias, 'le Vieux Logis'. Op aanraden van Betty en Ben, (schoon)zus en zwager, die daar een keer heerlijk gegeten hebben. Een uitstekende keuze!

Etappe 17. Saint Hippolyte du Fort - Vias: 110 km.

Totaal: 1701 km

1. Ingrid Windmeijer:
    22 september 2017
    Wat heerlijk zo'n support! Leuke foto's vannjullie samen! En knap hoor zoveel kilometers met die klims erin. Slaap maar weer heerlijk...
  2. Jeroen:
    23 september 2017
    We kijken elke avond uit naar jullie "verslag van de dag". Zie het maar als een verplichting naar jullie "supporters op afstand".
  3. Marlies:
    23 september 2017
    Toch maar weer in een hotel geslapen zie ik. Hans en ik hebben een paar jaar geleden, na 10 dagen in Anduze, daar aan de kust naar een camping gezocht, maar we werden gillend gek tussen al die pretparken daar! Verschrikkelijk. Toen nog door gereden naar de voor mij bekende en heerlijke rustige camping bij Frejus. Wat een verademing. Veel succes daar! Jullie zijn al bijna in Spanje!! Wat gaat dat snel zeg! Liefs Hans en Marlies
  4. Guus Versmissen:
    23 september 2017
    Eens gekeken waar jullie nu uithangen en de verslagen gelezen. Zo te lezen gaat het weer prima. Succes en veilige kilometers.
    Groetjes Barbara en Guus