Lion King

7 oktober 2017 - Cuenca, Spanje

De dag vliegt voorbij met alle activiteiten die bij een rustdag horen: uitslapen, koffie drinken, ontbijten, fietswas doen, aan fietsen sleutelen, lunchen bij de tent, boekje lezen, etc. Het speciale aan deze dag is dat we onze dochters Flora en Iris, nichtje Nina en hun opa (mijn vader) volgden bij hun bezoek aan Disney's The Lion King in het Circustheater in Scheveningen. Wat was namelijk het geval? Ik had eindelijk eens een substantiele, leuke prijs bij de postcodeloterij gewonnen die het niveau van Ben & Jerry's ijs of een blik met stroopwafels overtrof. Vier kaartjes voor de musical The Lion King. Helaas voor ons waren deze kaartjes alleen geldig op zaterdag 7 oktober, vandaag dus. Daar komen we natuurlijk niet uit Spanje voor over maar gelukkig zijn deze kaartjes heel goed terecht gekomen. Mijn vader van 92 met drie van zijn kleindochters op stap. Eigenlijk kon hij niet want hij heeft een bridgeweekend in Noordwijkerhout maar bridgen is 's avonds en de musical was 's middags. Dus hij is met de auto opgehaald door Nina en na afloop is hij weer teruggebracht. Helaas hadden ze op de heenweg file dus de gezamenlijke lunch moest wat snel verorberd worden om op tijd in het Circustheater te komen. We hebben gehoord dat de musical fantastisch was. We kregen de nodige foto's en updates dus wij hebben hen met plezier op onze rustdag gevolgd en meegenoten.

Aan het eind van de middag zijn we naar Cuenca gegaan want we moesten natuurlijk wel 'de hangende huizen' zien. Het is bijzonder dat ze uit de veertiende eeuw zijn maar om nou te zeggen wat geweldig..... dat viel een beetje tegen. Iets dergelijks is in Appingedam (off all places) te zien maar dan vlak boven het water. Het was leuk om door het oude gedeelte te lopen en rond te kijken. Daarna tappas gegeten en terug naar de camping. Zin om morgen weer verder te gaan. Alora komt steeds dichterbij!

Natuurlijk hebben we regelmatig contact met Nel en Jeroen die het fantastisch vinden dat wij helemaal op de fiets naar hen toekomen. Bij hen worden er ook voorbereidingen getroffen. Vandaag kreeg ik foto's van de restauratie van de weg naar hun huis. De weg is behoorlijk geëgaliseerd, er zaten de nodige kuilen in. Ze waren wel al enigszins gerustgesteld toen ze de foto's van de smokkelroute naar Spanje hadden gezien. Die weg hebben we fietsend kunnen doen dus de weg naar Casa Arroyo de la Montaña moet ook lukken, zeker nu die extra onderhanden is genomen!

1. Ingrid Windmeijer:
    7 oktober 2017
    Mooi die verwevenheid met onze dochters en pa bij de Lion King. Ze hebben genoten!!!!
  2. Nina:
    7 oktober 2017
    Wat een leuk verhaal weer. En....onwijs bedankt voor de kaarten. Wat hebben we genoten en wat was het leuk om met elkaar naar de voorstelling te gaan. We hebben erg aan jullie gedacht en een bitterbal in de pauze op jullie gegeten (en dat was nog niet zo eenvoudig: gratis happen + Nederlanders, je kan je de strijd vast voorstellen daar bij die schalen.) Veel liefs
  3. Hanneke:
    7 oktober 2017
    Wat een bijzonder uitje op deze wijze.
    Voor alle vier met een speciale herinnering.
    Zo leuk dat we , maar vooral jullie, dit ook zo kunt meebeleven.
    Mooie meiden hoor!!!lieve Pa ook.
  4. Nel Pierik:
    7 oktober 2017
    Wat leuk om zo mee te kunnen leven met familie ook al is de afstand groot. En wat een mooie foto's van opa met kleindochters.
    En wat die weg naar Casa Arroyo de la Montaña bereft. Die kan wel een opknapbeurt gebruiken zeg! Dat die mensen dat niet beter onderhouden! 😁
  5. Mathilde:
    8 oktober 2017
    Wat n mooi verhaal weer. Ik heb de Lion King een keer in New York gezien en een keer in Scheveningen. Fantastisch ! En leuk Petra om je vader ( en de anderen ) op de foto te zien! Goede reis verder in lekker weer zo te zien 😎