Schaduwtent

6 oktober 2017 - Cuenca, Spanje

Gisterenavond nog laat het blog geplaatst en toen ons tentbedje opgezocht. Dat heb je wanneer je in oktober nog gaat kamperen, de nachten zijn koud. Geen probleem met onze dekbedden maar een koud hoofd krijg je er wel van. Vanochtend was het om 8.30 uur slechts 4 graden boven nul. We hebben ons eerste kopje koffie gedronken op ongeveer tweehonderd meter van de tent, het dichtstbijzijnde plekje met zon. Dat kan gelukkig op deze zeer rustige ruime camping. Het ontbijt kon al wat dichter bij de tent. Ja, dit is duidelijk een beginnersfout. Onze tent staat op een plek die heel lang in de schaduw blijft. Niet handig wanneer we zondag met een droge tent willen vertrekken. Misschien morgen toch maar de tent  verplaatsen.

Zodra ik op mijn telefoon had gekeken wist ik het.... Eberhard van der Laan is overleden. We waren er stil en een beetje bedroefd van. Je weet dat dit gaat gebeuren maar het komt toch sneller dan je denkt. Adri en ik hebben nog samen naar de uitzending van Zomergasten gekeken. Wat een  bijzondere man was het. Zo goed in het contact met mensen, zo gericht op oplossingen en op samen ergens uit komen. Zo niet uit op eigen gewin.

Vandaag was het niet een echte rustdag maar eigenlijk leek het er wel op. We hebben maar een klein stukje (35 km) gefietst zodat we zondag vanaf hier de route weer kunnen vervolgen. Een soort hersteltraining. Lekker rustig je benen ronddraaien zonder veel inspanning. We zijn gaan lunchen in een klein dorpje, 2 km van onze route. Echt een dorpscafé waar ze ook een 'menu del dia' serveren. Heel erg lekker gegeten. Onvoorstelbaar dat ze een goed drie-gangenmenu met een fles water en koffie toe voor 10 euro p.p. kunnen serveren. Verder waren de mensen ook nog eens erg vriendelijk.

De rest van de middag heerlijk in de schaduw gezeten. Toch echt te warm in de zon. Genoten van siësta en een lekker boek. Vandaag dus op tijd een blog schrijven. Straks gaan we Cuenca bezoeken en daarna gewoon direct ons bed in. Morgen meer over ons bezoek aan Cuenca.

Etappe 30. Uña - Cuenca: 35 km.
Totaal: 2706 km.

1. Irene Bieszke & Henk Kersten:
    6 oktober 2017
    Behalve de koffiefoto's worden ook de rustende tenen van Petra een leitmotif in dit blog...
    Het is je gegund! Nog twee weekjes.
  2. Jeroen:
    6 oktober 2017
    Wat een prachtige foto's krijgen we van jullie. Dank je wel daarvoor.
  3. Liz:
    6 oktober 2017
    Jullie treffen het wel zeg, elke dag een goed restaurant vinden! Maar goed dat jullie zoveel fietsen, want anders...
  4. Ingrid Windmeijer:
    6 oktober 2017
    Mooi dat ook geroutineerde beginnersfouten maken. Zo menselijk. Sterkte met de koude nachten! En Morgen weer fris verder! Alora komt in zicht!!!