Restaurant 9 3/4

28 september 2017 - Montblanc, Spanje

In een bar ontbeten. Daarna de bagage weer naar de auto in de parkeergarage getransporteerd. Twee fietsen passen in één lift. Adri heeft de auto naar het plaatsje Montblanc gebracht en ik ben Manresa weer uitgefietst. Vandaag een parcours over wegen waar ook het nodige autoverkeer reed. Maar gelukkig rijden ze hier in Spanje met een grote boog om wielrenners heen. Ze houden echt rekening met je. Daar  kan men in Nederland nog wat van leren. Ook vandaag weer lange beklimmingen. Adri ontmoette ik in Santa Coloma. Op de Plaza Mayor. We wilden ook een hapje eten maar dat kon niet bij de bar op het plein. De eigenaar verwees ons naar een bar/restaurant. We wilden buiten zitten om een oogje op onze fietsen te houden die niet op slot kunnen. Adri liep naar binnen om te vragen of we wat konden eten. De man achter de bar was direct heel hulpvaardig. Hij zag natuurlijk aan Adri dat hij op de fiets was. We konden onze fietsen binnen zetten in de bar en hij zou er op letten. Daarna ging hij ons voor naar het restaurant. Door een smal gangetje, langs de toiletten, een paar trappen af, stapten we ineens een prachtig restaurant binnen. We werden overgedragen aan het personeel daar en werden direct naar een tafel begeleid. Brood met aioli stond klaar en we konden het 'menu del dia' nemen. We hebben het er maar van genomen. Heerlijke paella vooraf en dorade en tong als hoofdgerecht. Ook het toetje, een flan, was overheerlijk. Dat alles voor 13 euro p.p. Geweldig.
We hadden echt een 'Harry Potter - perron 9 3/4' ervaring. Je stapt ineens, door een muur heen, in een andere wereld. Toen we weggingen liep ik de kant op waar we vandaan kwamen maar ik zag helemaal geen deur. Bleek in de wand met een muurschildering wel een deurklink te zitten. Helemaal niet gezien.

De vraag was natuurlijk wel 'kan je nog fietsen na zo'n uitgebreide lunch?'. Gelukkig ging dat goed. Vis is niet zo zwaar. Natuurlijk hebben we water gedronken en geen alcohol en de laatste 35 km was meer dalen dan stijgen dus dat scheelt.

Bij de auto aangekomen hebben we de fietsen op de auto gezet om naar de  camping in Prades te gaan. Morgen hebben we een rustdag gepland dus een mooie gelegenheid om te gaan kamperen. We hadden er alleen geen rekening mee gehouden dat Prades op 1000 meter hoogte ligt. In de zomer natuurlijk heerlijk koel maar nu toch een beetje aan de koude kant. De campingeigenaar raadde ons aan dan naar de kust te gaan. Hij adviseerde een rustige camping bij Cambrils. Wij een uurtje rijden. Daar aangekomen bleek het helemaal geen rustige camping te zijn. Vreselijk druk. Allemaal caravans en campers in vakjes naast elkaar. Toen we de tent aan het opzetten waren ging er een baby in de caravan achter ons huilen en er gingen nog wat honden blaffen. Maar goed, we zien het wel. Wordt het te erg dan vluchten wij naar een luxe Parador. Zitten wel zo op het strand dus morgen met stoeltje en boekje zullen we ons wel vermaken. De benen hebben een dag rust nodig. Zwager Ben heeft ons nog een goed visrestaurant geadviseerd dus het komt vast wel goed. Zaterdag gaan we weer verder met onze 'Tocht der tochten' zoals Jeroen dat zo mooi heeft omschreven.

Etappe 23. Manresa - Montblanc: 94 km.
Totaal: 2193 km.

1. Jeroen:
    28 september 2017
    Uuuuuhhhhh leuke camping. Vast snel "kontakt" met de buren.
  2. Ingrid Windmeijer:
    28 september 2017
    Tjonge en nog een uur rijden....jullie hebben wel drie dagen in één dag lijkt me. Geniet van de rustdag. Liefs
  3. Mathilde:
    29 september 2017
    Hopenlijk goed geslapen op dit " rustige " plekje. Des te meer morgen weer genieten van het stille binnenland
  4. Irene Bieszke & Henk Kersten:
    29 september 2017
    Wat erg, die campingfoto: lijkt wel de Kampeer- en Caravanbeurs in de RAI. Petra kan er nog om lachen, zo te zien. Dappere dodo.
  5. Nico:
    29 september 2017
    Hopelijk gebieten jullie van de rustdag.Kamperen en fietsen,wat moet ik ervan zeggen.Wel weer top al die mooi verhalen.Muy bien.🚴🚴
  6. Liz:
    30 september 2017
    Je kan ook altijd vragen of je ff in de hangmat mag ;-)