Rustdag 3

29 september 2017 - Cambrils, Spanje

Gelukkig, we hebben goed kunnen slapen. Geen babygehuil, geen overactieve campinggasten. OK, we staan er een beetje raar, ingeperst tussen campers en caravans, maar het weer is heerlijk en we zien de zee liggen. Vandaar dat we ons eerste kopje koffie gewoon meegenomen hebben naar een bankje buiten de camping en in alle rust daarvan genoten hebben. Ook de rest van de dag hebben we zo min mogelijk bij de tent gezeten. Nadat alle fietswas weer gedaan was hebben we stoelen en boeken meegenomen naar het strand. Ondertussen een pizzabroodje bij de campingwinkel gekocht voor de lunch. In de schaduw van de palmbomen heerlijk gezeten. Natuurlijk heb ik een duik genomen. Adri niet, die houdt niet zo van zwemmen in de zee en er zijn theorieën dat het slecht is voor fietsers. Nou, ik trek me daar maar niets van aan. Je hebt toch ook triatleten die zwemmen, fietsen en hardlopen dus het lijkt me toch echt wel te kunnen. In de loop van de middag is Adri wel teruggegaan naar de camping om aan de fietsen te sleutelen. Nieuwe remblokjes gemonteerd. Dat is zeker nodig want er komen straks beklimmingen tot 1600 meter met natuurlijk lange afdalingen. Daarna is hij met een koud blikje bier me weer gezelschap komen houden. De dag vliegt zo voorbij.

Tegen half 7 zijn we over de boulevard naar Cambrils gewandeld. Even langs een fietswinkel voor reserve remblokjes, een nieuw achterlicht voor Adri (zijn eerste lampje was al na 1 dag 'verzopen' in de natte hel van de Ardennen) en nieuwe handschoenen voor mij. Daarna heerlijk vis gegeten bij El Posito op advies van Betty en Ben. Weer 3,5 km terug gewandeld naar de camping. Of dat nou zo'n goed idee was voor onze benen, dat zullen we morgen merken. Nu snel gaan slapen want om 7.00 uur gaat morgen de wekker. Zin om weer verder te gaan richting Alora!

1. Ingrid Windmeijer:
    29 september 2017
    Echt een vakantiedag!!! Heerlijk. En heel veel succes met die grote jongens....fijn dat de remmen het doen!
  2. Marlies:
    29 september 2017
    Neusjes goed insmeren morgen ;) !
  3. Jeroen:
    30 september 2017
    Wat een prachtig contrast, foto's met een thee kopje in de hand, en daarna een San Miguel. Genieten dus.