Rit naar de zon

17 september 2017 - Roussillon, Frankrijk

Vanochtend met redelijk weer (droog) vertrokken. Ik op de fiets door Lyon. Wat een ervaring! Lyon is in grootte de tweede stad van Frankrijk. In het verleden hebben we vaak in de file gestaan voor de tunnel in Lyon. Later zijn we er ook wel omheen gereden. Die tunnel herkende ik. Nooit geweten dat er een tweede buis naast lag, alleen voor fietsers en wandelaars. Dit keer netjes mijn achterlicht aan gedaan maar dat was eigenlijk niet nodig. De tunnel was goed verlicht. Zo'n aparte sfeer hing er in die lange tunnel. Alleen hardlopende en fietsende mensen, het was heel stil. Daarna een stuk langs de Rhône gefietst. Veel flanerende mensen, veel ouders en kinderen in speeltuintjes. Zo ziet Lyon er op zondagochtend uit. Op een bankje heb ik alles eens zitten bekijken. Bij het Musée des Confluences komt de Saône in de Rhône, een mooi punt. Daarna fietste ik vrij snel de stad uit door diverse voorsteden.

Vaak was het zo dat je, als je Lyon eenmaal voorbij was, in het betere weer terecht kwam. Helaas ging dat vandaag niet op. Het begon te regenen en dat hield de eerste uren niet meer op. Heel jammer want dat fietst niet fijn en de omgeving ziet er minder mooi uit. Natte voeten, slecht zicht, koud. Water in mijn schoenen. Vuile fietsen. Maar wat zijn we blij dat we voor deze route hebben gekozen. Als we nu door de bergen waren gegaan hadden we ook in de regen moeten fietsen maar dan bij 10 graden. Nu was het 17 graden. Dat scheelt toch.

De komende dagen wordt het echt beter volgens alle weersverwachtingen dus daar kijken we naar uit. Morgen gaan we de Ardèche in. Dat wordt klimmen!

Etappe 13. Sathonay (Lyon) - Sablons: 83 km.

Totaal: 1292 km.

1. Ingrid:
    17 september 2017
    Bijzonder zo door de stad fietsen...op doortocht. ..zonder bagage. Dat is toch echt heerlijk. Wat regelen jullie dat toch fijn. Veel succes in de heuvels en nog verder zoeken naar de zon💋
  2. Jeroen:
    17 september 2017
    Jullie komen steeds dichter deze kant op. Steeds beter weer en dichter bij jullie doel. We hangen aan jullie pedalen en lippen. Tot snel.
  3. Marlies:
    18 september 2017
    We volgen jullie vanaf de eerste dag, het was alleen nog niet van een reactie gekomen... Wat een avonturen weer! Na wat tegenslagen zijn we er van overtuigd dat er heel veel mooie dagen zullen volgen naarmate jullie verder richting het zuiden komen! De Spaanse zon is heeeerlijk, we komen er net vandaan. Veel plezier met klimmen! We leven dagelijks met jullie mee! Liefs van ons