Tegenslag

11 september 2017 - Rolampont, Frankrijk

Vandaag heeft Adri mij eerst weer afgezet op het punt waar we gisteren geëindigd zijn. Het was fris en somber weer. Harde wind en regenbuien. Het viel dus niet mee vandaag. Dan staat er leuk in het boekje 'dit is het plateau van Langres. Met zon en wind mee leuk om te zien hoe oneindig het plateau zich uitstrekt'. Maar met tegenwind is het dus andere koek. Het liedje van Boudewijn de Groot speelde maar steeds door mijn hoofd: 'Hoe sterk is de eenzame fietser die krom gebogen over zijn stuur tegen de wind, zichzelf een weg baant'. (Adri heeft een hekel aan Boudewijn de Groot, ha,ha). Gelukkig natuurlijk ook makkelijkere stukken. Vooral de laatste 15 km langs het kanaal tussen Champagne en Bourgogne waren goed te doen. Wel blij dat we na 100 km fietsen om 18.00 uur bij de auto aan kwamen maar... de auto bleek een lekke band te hebben. Daar zit je nu net niet op te wachten na zo'n dag. Deze auto blijkt geen reservewiel te hebben maar een apparaat om reparatielatex in de band te brengen en hem op spanning te pompen. Helaas werkte dit niet. De compressor is hierbij bijna ontploft, er kwam rook uit. Waar is het ouderwetse reservewiel gebleven! Vervolgens de alarmservice van de reisverzekering gebeld.  Slechts een uur later arriveerde de takelwagen van de dépannage. Die heeft de auto opgetakeld en naar een garage in Rolampont gebracht. We hadden een hotel ten zuiden van Langres geboekt. Dat was nu niet handig. We zijn met de takelwagen (geen Jaguar) naar het dichtstbijzijnde hotel gebracht. Super aardig natuurlijk. Morgen om 10.00 uur gaan we kijken of ze de band hebben kunnen plakken of dat ze een andere band hebben kunnen regelen. Dan kunnen we ook bezien of we deze dag nog kunnen fietsen.

Uiteindelijk waren we om 20.30 uur in het hotel. We hadden nog niet gegeten en het restaurant was dicht en we hadden geen vervoer. Gelukkig kon de dame van de receptie wat kaasjes, brood en bier te voorschijn toveren. Die hebben we heerlijk op onze kamer genuttigd. Nu eerst maar slapen. 'Wij zullen doorgaan' (Ramses Shaffy).

Etappe 8. Greux - Langres: 100 km.

Totaal: 868 km.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ben Midden:
    11 september 2017
    Ja dat is pech. Ook het weer zit nog niet mee. Maar volhouden een troost ,het wordt warmer zoals jullie fietsen. Morgen hebben jullie vast een goede band. Ik had vandaag ook veel wind op mijn 105km. Maar ik kan nu weer bij komen en jullie doen dit elke dag! Toppie 👍
  2. Ingrid Windmeijer:
    11 september 2017
    Oh wat een dikke pech....het zit niet mee zeg....hopelijk morgen weer gerepareerd. Mooie oefening in loslaten zou Isa zeggen😊. Hoop op een goed ontbijt morgenochtend! En op een warm zonnetje...enne aan de andere kant van de heuvels....knuffels kanjers!!!
  3. Margriet:
    11 september 2017
    Pff!. Als je weer thuis bent is dit n leuk verhaal. Nu even doorbijten. De moed zit er nog in zie ik. En Petra, dan ga je er ook nog voor zitten om ons op de hoogte te houden. Geweldig.
    Slaap lekker en morgen weer verder.
  4. Nel Pierik:
    11 september 2017
    Lieve schatten, Wat een pech!! Ik zit lekker droog en warm in jullie heerlijke huis terwijl jullie je een weg knokken naar ons huis. Komt snel richting Spanje, daar is het namelijk prachtig weer!!
  5. Jeroen:
    11 september 2017
    De band kan dan lek zijn, jullie krijgen ze nooit plat.
  6. Groetjes Ageeth:
    12 september 2017
    Lieve Petra en Adri, wat zijn jullie toppers.
    Hoop voor jullie dat het vanaf nu van een leien dakje zal gaan.

Dikke kus.